Wednesday 5 November 2008

Pro-Mahasiswa UM Jangan Bohongi Masyarakat Kampus UM

Saya agak tertarik, kelakar dan terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Saudara Norazali Zainuddin (Pengerusi Pro-Mahasiswa Nasional Merangkap Pengerusi Pro-Mahasiswa Universiti Malaya) dimana beliau menyatakan Pro-Mahasiswa telah menang dan boleh membentuk kabinet MPP setelah menang pilihanraya kampus pada baru-baru ini.

Jika saudara Pengerusi terlupa biar saya ingatkan kepada Pro-Mahasiswa bahawa pertandingan dikampus UNIMAS tiada Pro-Mahasiswa atau Pro-Aspirasi. Setahu saya yang menang disana adalah bebas.

Saya juga ada berhubung dengan sahabat dan rakan-rakan disana dan kesemua menyatakan mereka tidak mewakili mana-mana.....Persoalannya disini mengapa saudara Pengerusi menyatakan UNIMAS ditawan oleh Pro-Mahasiswa?,,,,kelakar rasanya

Sukacita diingatkan janganlah semata-mata untuk meraih kemenangan atau terdesak untuk menang hingga mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang boleh membuatkan orang tergelak.

Pesanan kepada Saudara Pengerusi anda mempunyai potensi untuk menjadi pemimpin yang baik pada masa hadapan tetapi janganlah terbawa-bawa dengan konsep pemimpin-pemimpin parti politik tertentu yang tidak habis-habis mengeluarkan kenyataan untuk jadi PM dan memimpin kerajaan.

Diingat juga kepada Saudara Pengerusi jadilah pemimpin yang setia kepada bangsa, agama dan negara serta mempunyai "stand" tersendiri bukan terikut-ikut atau terpengaruh dan saya percaya jika anda mempunyai "stand" tersendiri anda boleh menjadi pemimpin yang hebat pada masa akan datang

salam kasih Dari Sahabat Beragama Islam & Berbangsa Melayu dari Saudara Beragama Islam & Berbangsa Melayu

No comments: