Thursday 10 September 2009

Perkara 3 Perlembagaan Negara Tercemar Angkara MB Selangor


BEBERAPA HARI LALU, perencanaan halus musuh Islam berjaya dilakukan, malah lebih memilukan apabila seluruh ADUN Melayu Pakatan Rakyat Selangor sekadar mendiamkan diri. Mana pergi suara jagoan Melayu di kalangan mereka yang bergitu lantang semasa pilihanraya?. Apa yang dibuat oleh Hasan Ali, Azmin Ai, Yakop Sapari, Suhaimi Syafie, Dr. Rani, Saari Sungib & Iskandar Samad adakah mereka sengaja membutakan mata serta sengaja memekakkan telinga???.

Kini keputusan YAB Menteri Besar Selangor hasil tekanan kelompok bukan Islam telah memihak kepada INTER FAITH COUNCIL (IFC). Sebuah kuil besar berkeluasan 20 ribu kaki persegi akan dibina di kawasan 80% Melayu. Lebih memilukan dan mengaibkan kuil ini jaraknya tidak sampai 200 meter daripada SEBUAH SURAU.

Tiga puaka Bangsa Melayu (yang mengeji Agama Islam) iaitu Khalid Ibrahim, Khalid Samad & Rodziah menepis dan berhujah gampang. Jawapan politik maha bangsat diberikan dan tiada langsung sedikit perasaan kesal atas tindakan itu. Mengapa mereka sanggup membodohkan akal penduduk dengan memberi jawapan yang cukup menyakitkan hati serta menguris perasaan penduduk Melayu Beragama Islam????.

Adakah benar, kiranya IFC melepasi dugaan krisis pembinaan kuil besar di seksyen 23 Shah Alam Selangor, MAKA KEJAYAAN INI AKAN DIJADIKAN PLATFORM UNTUK MEMBINA SEBERAPA BANYAK LAGI GEREJA, KUIL & TOKONG BESAR DI KAWASAN-KAWASAN MAJORITI MELAYU YANG LAIN???. Dimanakah Perkara 3 Perlembagaan Negara yang menyatakan "Agama Islam Adalah Agama Persekutuan Dan Agama Lain Bebas Diamalkan Secara Aman & Damai Dalam Mana-Mana Bahagian Persekutuan". Apa yang jelas mereka menafsir Perkara 3 itu sesuka hati tanpa merujuk pakar undang-undang.

Apa yang jelas sia-sia sahaja pemimpin dahulu memasukkan Perkara 3 dalam Perlembagaan. Sebenarnya hak beragama orang lain tidak boleh sama sekali dilaksanakan dengan menjejas kedudukan Agama Islam itu maknanya "lain-lain agama boleh diamalkan dengan "AMAN & DAMAI!!!!!"..INGATAN BAGI MEREKA YANG LUPA KONSEP PERLEMBAGAAN NEGARA.

Dewakampung melihat konsep 1Malaysia, semua pihak harus peka & bertolak-ansur berdasarkan Pelembagaan Persekutuan yang selama ini menjadi tunjang negara. Tiada maknanya konsep 1Malaysia jika tidak berpaksikan Perlembagaan Persekutuan, apa yang nyata Kerajaan PKR & PAS membuat kerja bahaya semacam ini secara tidak lansung boleh meruntuhkan perpaduan NEGARA...

1 comment:

YANG GAMBI said...

Salam, puak-puak ini bukan menjadikan Islam dan perlembagaan Persekutan sebagai panduan mereka dalam memrintah negara, mereka telah ditidih dengan komisen yang banyak dari kaum kafir, peduli apa dengan agama dan perlembagaan negara....