Wednesday 11 November 2009

Kalimah Suci, Tadika & Isu Babi

Pada 10hb November 2009 Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) telah menjumpai kalimah Allah SWT dan cebisan Al-Quraan di empat tokong Cina. Apa yang menyedihkan kalimah Allah SWT & cebisan ayat Al-Quraan itu digunakan untuk pemujaan mendapatkan nombor ekor...itu kisah di Pulau Pinang. baca disini.

Suka diingatkan disini pada Mac 2008 Khalid Samad (MP Shah Alam & ahli Lujnah Politik PAS Pusat) pernah mencadangkan dan berusaha membawa kalimah Allah SWT ke gereja hingga beliau dikenali di kalangan bloggers sebagai Khalid Gereja....ini kisah di Selangor. lihat sini

Semasa PAS memerintah negeri Terengganu pada tahun 2000 bekas Menteri Besar merangkap Presiden PAS ada menutup tadika-tadika KEMAS yang rata-rata anak orang Melayu beragama Islam belajar disitu, dimana pagar-pagar tadika dikunci hingga menyebabkan kanak-kanak berusia 5 hingga 6 tahun menjadi mangsa keadaan..ini pula pernah terjadi di Terengganu....ini pernah berlaku di negeri Terengganu.



Selepas berjaya menang dalam pilihanraya serta memerintah antara negeri terkaya di Malaysia iaitu Selangor PKR dengan bangga untuk membuat kadang babi di kawasan Sepang yang rata-rata bangsa Melayu Beragama Islam & sibuk pula isu-isu membina kuil di seksyen 23, Shah Alam Selangor yang rata-rata penduduk Melayu Beragama Islam...Ini sedang berlaku di negeri Selangor.

Itu antara isu-isu yang berlaku semasa PR memerintah negeri-negeri di Malaysia dimana jika dilihat banyak perkara-perkara yang melanggar Perlembagaan Persekutuan telah berlaku terutamanya perkara 3(1) "AGAMA ISLAM ADALAH AGAMA PERSEKUTUAN DAN AGAMA-AGAMA LAIN BEBAS DIAMALKAN SECARA AMAN & DAMAI DALAM MANA-MANA BAHAGIAN PERSEKUTUAN".

SATU PERSOALAN ADAKAH PR AKAN MENJAGA BANGSA MELAYU & AGAMA ISLAM DAN DALAM MASA YANG SAMA TIDAK MEMIMGGIRKAN BANGSA DAN AGAMA LAIN, JIKA MEMERINTAH MALAYSIA SEPERTI TERMAKTUD DALAM PERLEMBANGAAN PERSEKUTUAN YANG SELAMA INI MEMAYUNGI NEGARA????....Dengan apa yang berlaku satu jawapan dewakampung nyatakan PR akan terus melanggari Perlembagaan Persekutuan

No comments: