Sunday 28 February 2010

O...........Melayu!!!!!!!

Seramai 77 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Islam Se-Malaysia(PAS) kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti telah menyertai UMNO selepas mengisytiharkan keluar daripada kedua-dua parti berkenaan. Dewakampung difahamkan permohonan telah Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang. lihat disini

Menurut Fakhrul Che Umar (Bekas Timbalan Ketua Angkatan Muda PKR cawangan Guar Jering)dalam ucapannya menyatakan keputusan itu dibuat kerana tidak yakin dengan kepimpinan PKR.

Dewakampung melihat orang Melayu di Pulau Pinang telah sedar akan penindasan yang dibuat oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang dari Isu Dasar Ekonomi Baru (DEB) hingga isu sambutan Maulidur Rasul di Pulau Pinang, Jika diteliti kesemua isu yang disentuh oleh Ketua Menteri Pulau Pinang boleh dikatakan bercangah dengan Perlembagaan Negara seperti terkandung dalam Perkara 3 (1), 152 dan 153.

Persoalannya adakah DAP akan mempertahankan perkara yang termaktud dalam Perlembagaan jika mereka berjaya memerintah negara????...dewakampung masih tidak faham kenapa sesetengah pemimpin parti politik pembangkang Melayu turut menyokong tindakan ini????

No comments: