Friday 30 July 2010

Tony Pua jangan Di Sentuh Hak Melayu

DAP telah mencadangkan agar Kerajaan Negeri Selangor pimpinan PKR memansuhkan pemberian diskaun kepada bumiputera bagi pemilikan hartanah komersial dan mewah di negeri adalah satu usaha untuk menolak kepentingan Bangsa Melayu serta jelas melanggari seperti apa termaktud dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tony Pua (Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara), amat mencabar kedudukan orang Melayu & jelas menunjukkan Tony Pua cuba bermain dengan api. Jika melihat Statistik tahun 2007 pemilikan bangunan Bangsa Melayu hanya 15.7 %, hartanah komersial 29.2 % dan kompleks perniagaan untuk premis perniagaan hanya 3.5 % jelas membukti wujud jurang yang amat besar.

Dewakampung melihat jika Kerajaan Negeri Selangor bersetuju dengan cadangan Tony Pua ini secara tidak langsung boleh mencetuskan jurang ekonomi yang ketara serta akan menwujudkan perasaan amarah di kalangan bangsa Melayu....suka cita diingatkan jangan dijolok sarang tembuan.

Adalah lebih elok jika DAP memahami konteks dalam Perlembangaan Persekutuan, Adalah lebih elok juga jika DAP menjaga negeri Pulau Pinang dengan adil kerana beberapa persoalan yang dewakampung ingin bangkitkan kepada pimpinan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP antaranya bagaimana janji Anwar Ibrahim dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada isu Kampung Buah Pala yang rata-ratanya penduduk berketurunan India?, Bangaimana dengan isu roboh gerai?...adakah ia telah selesai??????

Tony Pua turut menyatakan hartanah dibeli dengan harga potongan akan dijual kepada "broker" dengan harga lebih mahal. Jika itu yang dibangkitkan oleh Tony Pua, satu lagi pertanyaan kepada DAP bagaimana dengan isu tanah??? dan bagaimana pula dengan isu pemulangan minuman keras?....suka cita diingatkan rakyat masih ingat apa yang telah dilakukan. Adakah Tony Pua mempunyai bukti atau fakta yang kukuh dengan tuduhan beliau itu???

Dewakampung mencadangkan agar DAP lebih bersikap realistik dalam melihat isu pemberian diskaun kepada Bangsa Melayu & jangan sekali-kali menyentuh hak istimewa orang Melayu seperti termaktud dalam perkara 153. baca disini

2 comments:

Anonymous said...

BUNUH SAJA INI ORANG.HARAMKAN DAP.DESAK KERAJAAN HARAPKAN DAP

Unknown said...

Salam Perjuangan,

TAHNIAH, kerana perjuangan kita dalam menegakkan kebenaran mengenai kepincangan Pakatan Pembangkang pimpinan Anwar Al Juburi mendapat maklum balas positif dari kalangan pengunjung. Kami juga begitu teruja membaca artikel2 yang disampaikan di dalam blog anda.

Untuk pengetahuan saudara, blog kami yang dahulunya diberi nama UNIT MEDIA WANGSA MAJU telah dibubarkan dan kini telah melakukan beberapa penjenamaan semula. Kami telah membuat keputusan untuk menukar blog kami kepada GELOMBANG WANGSA MAJU.

Nama GELOMBANG WANGSA MAJU ditubuhkan atas permintaan beberapa pengunjung setia yang mahu blog kami dikekalkan di samping semangat perjuangan kami untuk meneruskan agenda menidakkan Anwar Al Juburi serta barisan keparat beliau.

GELOMBANG WANGSA MAJU akan menjadi lebih kritis dan terus mengkritik pihak pembangkang secara konsisten. Pihak pemerintah juga tidak akan terkecuali dari kritikan dan teguran blog ini. Tidak ada satu pun parti politik yang akan terlepas pandang.

Wadah perjuangan blog ini akan menjadi lebih universal dan bebas sekalipun masih tertumpu kepada usaha menyampaikan mesej pada isu isu nasional dan khususnya isu isu tempatan berkisar Parlimen Wangsa Maju.

KAMI juga TIDAK LAGI TERIKAT DALAM MANA2 PARTI POLITIK sebaliknya bebas menumpukkan isu2 yang dirasakan wajar ditegur dan dikritik.

Oleh itu, Kami berharap agar anda dapat MENUKAR NAMA BLOG KAMI DARI UNIT MEDIA WANGSA MAJU kepada GELOMBANG WANGSA MAJU di dalam list blog anda agar tidak berlaku sebarang kekeliruan dari pihak anda mahupun sahabat2 kita yang lain..


SEKIAN,

UMNO Didahulukan...
BN Diutamakan...