Monday 16 August 2010

Balak,PAS dan Banjr

Hasil dari tindakan yang tidak bertanggungjawab oleh Kerajaan Negeri Kedah dewakampung melihat pihak Kerajaan Negeri Kedah Pimpinan PAS harus membayar ganti rugi kepada semua mangsa banjir di Sik dan Baling kerana apa yang jelas kejadian banjir ini disebabkan sifat dan sikap rakus pimpinan kerajaan negeri Kedah merompok hasil balak, kerana apa yang sedang berlaku kesannya diketahui oleh barisan kepimpinan kerajaan negeri Kedah.

Kejadian ini juga berpunca apabila projek pembalakan yang diluluskan kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS....dan nyata apa yang berlaku di Kedah telah pun lama berlaku di negeri Kelantan juga dipimpin oleh PAS hingga beberapa batang sungai tercemar kerana aktiviti pembalakkan ini.

Pada Sabtu lepas, ramai penduduk di Sik dan Baling menjadi mangsa banjir dan terpaksa dipindahkan akibat rumah mereka dinaiki air dan dilanda banjir lumpur kesan daripada kerja pembalakan di kawasan hutan yang diluluskan oelh kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS. Semasa berlakunya bencana itu terdapat juga rumah yang dirempuh oleh kayu balak...maka jelaslah membuktikan banjir di Sik dan Baling akibat kerakusan kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS mengambil hasil bumi.


Menteri Besar Kedah Harus Bertanggungjawab Atas Isu ini

No comments: