Tuesday 17 August 2010

Hai PKR

Dengan apa yang berlaku ini dewakampung ingin menyatakan buat pilihan dengan bijak demi Negara Tercinta

Akibat suka dengan sikap fitnah dan melakarkan cerita-cerita yang agak kurang tepat bunyinya maka akhbar Suara Keadilan dan Presidennya telah pun disaman fitnah oleh FELDA sebanyak RM 200 juta. Felda dan Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd. selaku plaintif pertama dan kedua memfailkan writ saman sebanyak RM 200 juta itu melalui firma guaman, Tetuan Hafarizam, Wan & Aisha Mubarak di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini pada 16hb Ogos 2010 jam 3.11 petang. lihat ini

Selain Wan Azizah turut menangung kesan diatas perbuatan dan kelancangan penulisan ialah Dr. Syed Husin Ali turut disaman kerana pemegang jawatan dalam parti sebagai Naib Presiden manakala Pelita Koridor Sdn. Bhd (Penerbit Akhbar) dan pencetaknya, Percetakan NPK Sdn. Bhd serta penyunting, Dzulkarnain Taib serta penulis, Rusnizam Mahat pula turut dinamakan sebagai defendan.

Polis akan memanggil Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk merekodkan keterangannya bagi membantu siasatan berhubung penggunaan gambar Sultan Johor Sultan Ibrahim, pada kain rentang bagi satu ceramah parti itu di sini bulan lalu.

Ketua Polis Batu Pahat, Asisten Komisioner Ibrahim Mohd Aris berkata, keterangan Anwar akan diambil dalam masa terdekat supaya siasatan mengenai penggunaan gambar itu dapat diselesaikan segera.

Akibat kegilaan dalam berkempen serta berceramah politik sekali lagi PKR tidak menghormati kedudukan DYMM Sultan Johor hinggakan sanggup meletakan gambar baginda dalam poster ceramahnya. Ketua Polis Batu Pahat menyatakan pihak polis telah merampas empat kain rentang yang dipasang di Semerah, Parit Sulong, Sri Gading dan Rengit. Disini dewakampung merasa hairan kenapa hendak melibatkan Baginda Sultan dalam kancah politik?

Dewakampung mula terfikir adakah parti pembangkang sudah ketiadaan modal bagi meraih sokongan rakyat hingga sanggup melibatkan Institusi Diraja Johor. Maka akibat bijaknya permainan politik ini Penasihat PKR akan dipanggil oleh pihak Polis dan dewakampung mengharapkan agar jangan nanti keluar pulak cerita pihak polis melakukan siasatan tidak adil, biarlah polis melaksanakan tugas mereka

Dewakampung sayang Raja Melayu

No comments: