Sunday 3 April 2011

''MEMBANGUN BERSMA ISLAM'' Realiti @ Retorik

Menteri Kerja Raya teleh menyatakan bahawa negeri Kelantan akan mendapat lebuh raya sepanjang 390 kilometer yang melalui Pahang-Gua Musang-Kuala Krai. Projek ini akan dilaksanakan dalam Rancangan Malaysiam Ke-10...Ini menunjukkan soal pembanguanan negeri Kelantan adalah diuruskan oleh Kerajaan Pusat walaupun Nik Aziz telah memerintah negeri Kelantan hampir 22 tahun. ini membuktikan bahawa kepimpinan PAS telah gagal membangunkan umat Islam di negeri Kelantan walaupun megah menyatakan motto ''MEMBANGUN BERSAMA ISLAM''.

Berbeza pula dengan negeri Selangor apabila satu lagi kepimpinan Parti Pembangkang telah menyalah guna kuasa dengan menggunakan wang kerajaan negeri untuk tujuan politik serta telah meluluskan peruntukan memasang papan tanda bagi menyokong kempen Parti Pembangkang yang terdiri daripada PAS, PKR dan DAP untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)
lihat disini. Kejadian ini merupakan satu yang amat mendukacitakan kerana negeri-negeri ini GAGAL melaksanakan tanggungjawab sebagai pemerintah di negeri tersebut, bukan itu sahaja Khalid sabagai MB Selangor turut melaksanakan beberapa dasar yang menyebabkan Bangsa Melayu Islam di anak tirikan.


Apa yang dapat dirumuskan jelas menunjukkan pemerintah di negeri Kelantan dan Selangor telah GAGAL melaksanakan tugas sebagai sebuah Kerajaan Negeri yang baik kerana peruntukan perbelanjaan mengurus yang di beri oleh Kerajaan Pusat adalah mengikut kepadatan Penduduk dan Panjang Jalan..jika kita membuat sedikit kaji negeri Melaka mempunyai panjang jalan yang pendek berbanding negeri Kelantan tetapi Ketua Menteri Melaka berjaya membawa Melaka sebuah negeri maju berbanding Kelantan walaupun Nik Aziz antara Menteri Besar terbanyak menerima peruntukkan mengurus dari Kerajaan Pusat. Sekali lagi membuktikan PAS hanya menang slogan sahaja...puncanya apabila terlalu sangat bersahabat dengan Kafir menentang agama ISLAM serta berkawan dengan pemimpin yang mempunyai masalah moral.

No comments: