Friday 20 January 2012

Saiful Harus Mendapatkan Hak

Peguam Negara harus memberikan ruang kepada Saiful agar kes liwat beliau menentang Anwar Ibrahim boleh dibawa ke Mahkamah Rayuan dan seterusnya ke Mahkamah Persekutuan demi mencari sebuah keadilan dan hak Saiful sebagai rakyat Malaysia seperti mana termaktud dalam Perlembangaan Persekutuan Malaysia.

Disini tidak timbul persoalan menghabiskan duit rakyat kerana Anwar Ibrahim sendiri telah menangguhkan perbicaraan mahkamah sebanyak 55 kali mengapa tiada pula yang menyatakan Anwar Ibrahim menghabiskan duit rakyat????,, tetapi apabila Saiful mahu membawa ke Mahkamah Rayuan timbul pula percakapan dan persoalan menghabiskan duit rakyat, bukankah itu satu diskriminasi dalam mencari satu kebenaran????.

Adalah amat menghairankan mengapa Peguam Negara tidak menjawab rayuan yang di mohon oleh bapa Saiful hinggakan beliau sendiri terpaksa menghantar sepucuk surat rasmi kepada Peguam Negara melalui Tetuan Zamri Idrus & Co sedangkan masa semakin suntuk untuk beliau mendapatkan keadilan. baca disini

Jika di teliti sepanjang tiga tahun kes ini berlangsung Saiful telah melakukan banyak perkara termasuk bersumpah di dalam masjid sama seperti mana YAB Perdana Menteri bersumpah mengunakan Al-Quraan dan kalimah keramat Yang Maha Esa. Tetapi Anwar Ibrahim hingga hari ini masih lagi tidak bersumpah seperti mengikut lunas-lunas dalam Islam.

Apa yang nyata sekarang Peguam Negara harus memberi hak kepada Saiful sebagai seorang warganegara Malaysia menurut Perlembagaan Persekutuan dan jangan sekali-kali Ybhg Tan Sri Abd Ghani Patail lupakan ('',)

SALAM KEADILAN PADA YANG BERHAK

No comments: