Saturday 15 June 2013

Imej Negara Tercemar Di Merlion Park

 Inilah tempat Dimana Nama Negara MALAYSIA Telah Dicemari Oleg Para Pengkianat

Kerajaan Malaysia tidak akan memaafkan mana-mana pihak dari negara ini yang masuk dalam urusan hal ehwal negara lain dan sentiasa menghargai hubungan baik dengan negara luar terutamanya rantau asia, pendirian ini amat tegas berikutan tindakan beberapa pemimpin pakatan pembangkang yang mengemukakan petisyen kepada pihak Suruhanjaya Tinggi Singapura di Kuala Lumpur agar dapat meringankan hubungan terhadap 21 rakyat Malaysia yang melakukan kekecohan dengan cara berhimpun di Merlion Park Singapura pada 8 Mei dan 11 Mei sebagai bantahan terhadap keputusan pilihanraya yang lepas. 

Kerajaan Singapura turut memberikan amaran kepada Ahli-Ahli politik Malaysia jangan sesama sekali mecampuri urusan pentadbiran negara terbabit berhubung isu penahanan mereka yang berdemonstrasi di negara berkenaan.

Kementerian Dalam Negeri Singapura menyatakan ini adalah cara untuk mendapatkan bantuan ''pihak
asing'' dan mengharapkan turut mendapat layanan istimewa agar terus dapat mempolitikkan isu berkaitan undang-undang dan peraturan.

Apa yang jelas rakyat Malaysia yang berhimpun di Merlion Park telah mencemarkan imej negara di kaca dunia dan tidak keterlaluan mereka inilah sebenarnya pengkianat kepada negara. Seharusnya pihak berkuasa Malaysia mengambil tindakan tegas kepada semua mereka.

Adalah lebih elok mereka semua ini di dakwa dan di beri hukuman yang setimpal agar menjadi pengajaran kepada semua pihak dan perkara seperti tidak akan berlaku lagi, dakwaan juga harus di buat kepada semua ahli politik yang turut memburukkan negara Malaysia di mata dunia dengan setiap pembohongan penipuan dari mereka

No comments: