Monday 7 September 2009

Keupayaan Kerajaan Selangor...Syabas Diucapkan


Dewakampung melihat kerajaan Negeri Selangor pimpinan pakatan pembangkang telah GAGAL menyelesaikan isu pemindahan kuil Seksyen 23 Shah Alam, Selangor ini telah membuktikan pembangkang tidak layak untuk menjadi pemerintah yang baik bagi sebuah negara yang mempunyai kepelbagaian penduduk. baca ini.

Tidak dinafikan semasa pemerintahan Kerajaan Pimpinan Barisan Nasional (BN) memang ada berlaku permasalah yang melibatkan kuil @ tokong seperti di Nyalas Melaka tetapi kerajaan BN berjaya menyelesaikan masalah itu dengan baik serta tidak menimbulkan polimek serta rasa tidak puas hati dikalangan masyakarat berbiang kaum. Dewakampung melihat ini semua berpunca apabila Menetri Besar sendiri yang tidak mempunyai kekuatan dalam melaksanakan tugas kerana asyik sibuk berpolitik.

Apa yang berlaku di Seksyen 23 Shah Alam, Selangor segalanya berpunca dari YAB Khalid Ibrahim & Anwar Ibrahim sendiri, mereka seharusnya bertanggungjawab menyelesaikan isu ini. Dewakampung amat hairan dengan Kepimpinan PAS Pusat atau PAS Selangor mengapa mereka hanya berdiam diri apabila sebuah kuil hendak dibangunkan dikawasan majoriti Melayu???, Adakah PAS sanggup membiarkan orang Melayu Beragama Islam ini menerima kesan langsung dari pembinaan kuil ini???, Dimanakah laungan perjuangan PAS yang selama ini memperjuangkan Agama Islam???, Adakah kerana sudah mabuk kuasa PAS sudah hilang punca??.

Semenjak Pakatan Pembangkang memerintah negeri Selangor berbagai-bagai isu telah timbul yang rata-ratanya melibatkan agama Islam disini dewakampung memberikan empat contoh isu besar yang melibatkan Orang Melayu Beragama Islam antaranya:-
1. Isu pembinaan kandang babi yang hampir mencecah jutaan Ringgit Malaysia di kawasan Sepang Selangor...Persoalan disini apa kejadahnya membina kandang babi di kawasan majoriti Bangsa Melayu Beragama Islam???..Sudah tiada kawasan lain ke dalam negeri Selangor???
2. Isu pemulangan arak yang dirampas oleh pihak berkuasa tempatan dikawasan Majoriti Orang Islam, apabila Exco Kerajaan Negeri (wakil dari DAP) telah mengarahkan agar arak itu dipulang hingga siap mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan ajaran Islam bahawa minum "beer" tidak salah sedangkan dalam Islam yang ''HARAM TETAP HARAM''walaupun kandungan akohol adalah sedikit???...dewakampung melihat kenyataan dan tindakan yang dicetuskan oleh Exco berkenaan seolah-olah menghina agama Islam & Orang Melayu.
3. Isu pengunaan wang zakat kepada orang bukan Islam, nasib baik dalam hal ini DYMM Sultan Selangor telah campur tangan..kalau tidak entah apa yang akan terjadi hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui.
4. Isu terkini lagi sensasi berkenaan pembinaan kuil dikawasan Majoriti Orang Melayu Beragama Islam...satu persoalan yang dewakampung ingin bangkitkan sudah tiada kawasan lain ke di Selangor yang penduduknya majoriti orang India.

Apa yang dewakampung bangkitkan ini bukan soal perkauman tetapi ini soal hak penduduk peribumi serta ia ada melibatkan akidah...seharusnya Kerajaan Negeri Selangor pimpinan pembangkang harus lebih sensitif dengan sensitiviti sesuatu bangsa @ kaum di Malaysia sebelum melaksanakan sesuatu perkara kerana sejak akhir-akhir ini Kerajaan Negeri Selangor pimpinan pembangkang bergitu tidak menjaga soal-soal yang berkaitan dengan isu-isu sensitif.

Jika Kerajaan Negeri Selangor pimpinan pembangkang sensitif dengan masyarakat, dewakampung amat percaya tidak akan berlaku cetusan rasa marah dikalangan rakyat....tetapi apa yang jelas dewakampung ingin nyatakan KERAJAAN NEGERI SELANGOR PEMPINAN PEMBANGKANG TIDAK LAYAK UNTUK MEMERINTAH NEGARA INI KERANA SANGAT PINCANG. lihat ini

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam, begitulah kalau membantu kaum kafir untuk memerangi pemerintahan Islam lain, kesudahannya, diri menjadi bodoh macam 'kepala lembu' dicucuk hidung....

FFCrew Team said...

ulasan dari saya di impian generasi...


Kita tukar je la semula kerajaan negeri Selangor ini. Kalau kita lihat, ada juga adun negeri selangor yang kononnya cakap orang lain x sempurna..

tetapi dia sendiri sebenanya langsung x sempurna.