Thursday 21 July 2011

Selangor Perintis hiburan HARAM

Gambar Pusat Hiburan

YB Ronnie Liu (Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian & Pendidikan Negeri) Kerajaan Negeri Selangor mengakui wujud banyak premis hiburan yang beroperasi secara haram semenjak pemerintahan parti campuran PKR, DAP dan PAS ekoran tindakan kerajaan negeri yang masih membekukan pengeluaran lesen pusat hiburan.

Kenyataan YB Ronnie Liu yang di petik dari mStar online adalah seperti berikut "Jadi pusat hiburan yang ada sekarang beroperasi dengan lesen yang diperoleh dari kerajaan negeri terdahulu dan saya tidak tahu menahu dengan dakwaan yang mengatakan pusat hiburan di Selangor ini banyak," katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco di Bangunan SultanSalahuddin Abdul Aziz Shah pada Rabu. lihat disini

Hasil dari kenyataan ini membuktikan beliau telah gagal menjalankan peranan dan fungsi selaku Exco Kerajaan Negeri maka tidak hairanlah apabila kes arak yang dirampas oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di minta di pulangkan kembali.

Walau pun PBT tidak ada kuasa menangkap dan menghukum pusat hiburan haram tetapi PBT boleh menjalankan operasi secara bersama dengan agensi lain seperti Polis, ADK, tetapi alasan yang diberikan oleh beliau sama sekali tidak boleh diterima dan masuk akal ini menunjukan kedangkalan pemikiran beliau selaku Exco Kerajaan Negeri.

Menghairankan juga apabila PAS hanya berdiam diri dengan isu ini dan sekali lagi membuktikan PAS sekadar menjadi tunggangan DAP berapa kelinya selepas isu kata dua Karpal Singh.

HAI PERJUANGAN PARTI CAMPURAN INI AMAT BERBEZA-BEZA

1 comment:

Anonymous said...

DAP tu munafik...buat2 x tau...tapi apa nak herannya..tu kan hobi anuwar langgan pelacur...lagi banyak lagi meriah...