Wednesday 29 July 2009

Kisah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat & Salam Perpaduan

Datuk Nik Aziz (Mursyidul Am Pas) dengan lantang menyatakan menolak kerjasama dengan UMNO dengan menyatakan kerjasama yang dibuat adalah antara Kerajaan Negeri Kelantan dengan Kerajaan Pusat malahan mengeluarkan kata-kata paling indah sebagai seorang ulama iaitu "pergi jahamlah UMNO", dewakampung tidak terperanjat dengan kata-kata indah Nik Aziz selaku Ulama PAS kerana sebelum ini memang selalu menyatakan perkataan yang indah-indah seperti isu UMNO kafir, DAP sama dengan syaitan dan sebagainya kerana itu seluruh pemgikut PAS sentiasa mengucapkan perkataan indah dan tingkah-laku yang sopan terutama semasa pilihanraya seperti pilihnaraya Manik Urai dimana seorang petugas pilihanraya UMNO menjadi mangsa lihat disini.

Nik Aziz ada menyentuh dan berbicara soal perpaduan tetapi perpaduan dalam PAS tiada, apakah lagi dalam Pakatan Pembangkang..ini pula Nik Aziz hendak lihat beliau mejayakan agenda perpaduan ummah, dalam pakatan pembangkang pun bertelagah. Adakah sesuai Nik Aziz berbicara soal perpaduan kerana semasa Islam pun tidak maha berpadu. Mengapakah Nik Aziz sanggup meminggirkan saudara sesama Islam (UMNO) semata-mata kepentingan kuasa politik beliau, betulkah Nik Aziz ini benar-benar ULAMA????

Dewakampung melihat Nik Aziz tidak pernah ikhlas dan jujur dalam menjayakan perpaduan ummah dan seharusnya UMNO tidak perlu melayan Nik Aziz kerana dewakampung berpendapat ia hanya membuang masa sahaja serta telah menganggu proses pembangunan negara. Mengapakan Nik Aziz bergitu busuk hatinya hingga sanggup menghina saudara sesama Islam serta boleh pula bersama-sama membantu rakan bukan Islam dalam kompenan Pakatan pembangkang bagi menghamcurkan UMNO (ternyata parti untuk perjuangkan Islam & Bangsa Melayu tanpa meminggirkan hak agama dan bangsa lain).

Tahukah Nik Aziz kenyataan yang dinyatakan 'salam' kerjasama yang dihulurkan adalah atas prinsip hubungan Kerajaan Negeri Kelantan dengan Kerajaan Pusat dan tiada kaitan dengan kesediaan membentuk kerjasama antara PAS dan UMNO. Mengapakah bergitu dangkal pemikiran Nik Aziz bukankah Kerajaan Pusat pada hari ini dibentuk oleh Kompenan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO...Susah sangat ke Nik Aziz hendak bersama dengan UMNO dalam membentuk perpaduan ummah?.Tindakan Nik Aziz ini telah kecewakan banyak pihak yang sayang kepada Islam dan Bangsa Melayu serta jelas menunjukkan Nik Aziz lebih mementingkan kepentingan politik dari perjuangan Agama Islam dan Bangsa Melayu. baca ini

Sedarkah Nik Aziz akan permasalah yang memimpa Agama Islam dan Bangsa Melayu apabila orang Melayu bercakap soal Agama Islam & Bangsa Melayu dituduh "rasic" malahan ada seorang Adun DAP negeri Johor siap menyatakan kerajaan mengamalkan "aparteid" . Jadi dewakampung membentangkan jadual kemiskinan untuk tatapan semua pembaca dari sumber dari Utusan Malaysia, 9 April 2008 adalah seperti dibawah

jumlah pendapatan isi rumah tahun 2008

Sedarkah Nik Aziz akan data ini atau Nik Aziz buat tidak tahu, dewakampung berpendapat tidak mungkin seorang Menteri Besar berstatus Ulama PAS tidak mengetahui maklumat dan data berkenaan, tolonglah Nik Aziz ubah sikap anda demi kebaikan Agama Islam dan Bangsa Melayu, jika kita lihat negeri Kelantan hampir 100 peratus penduduknya Melayu, maka mengapa Nik Aziz tidak mahu menwujudkan perpaduan ummah???. Maka dalam hal ini penduduk negeri Kelantan menjadi mangsa atas kesombongan Menteri Besar Kelantan sendiri, tetapi persoalannya disini ia bukan sahaja mendatangkan kesan kepada negeri Kelantan tetapi seluruh negara akibat dari kedegilan dan kesombongan seorang Ulama PAS bernama Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

No comments: