Wednesday 1 July 2009

Adakah Ini Cara Idris Ahmad Bodek Mursyidul AM PAS

Dewakampung melihat satu kenyataan bodoh yang dinyatakan oleh Ustaz Idris Ahmad (Ketua Penerangan PAS) iaitu sejarah membuktikan cadangan Parti PAS untuk bersemuka dengan UMNO melalui siri debat gagal kerana penolakan pihak UMNO. Ustaz Idris Ahmad turut menyatakan UMNO menolak cadangan Mursyidul AM PAS untuk berdebat membuktikan parti UMNO tidak mempunyai hujah untuk berdebat dan takut bersemuka dengan pemimpin PAS rujuk disini.

Dewakampung turut melihat Ustaz Idris Ahmad ini sangat angkuh dan bukan seorang pemimpin yang baik untuk Bangsa Melayu Beragama Islam serta seluruh rakyat Malaysia kerana selaku Ketua Penerangan PAS beliau perlu lebih memahami yang mana digalakkan dalam Islam Berdebat atau Muzakarah?, rasanya selaku Ketua Penerangan untuk Parti yang memperjuangkan Islam Ustaz Idris Ahmad harus memahami atau Ustaz Idris Ahmad sahaja buat tidak faham kerana bertujuan membodek Mursyidul AM PAS demi menjaga "survival" politik Idris Ahmad dalam PAS...kerana itulah resam dan adat orang politik?

Nampak sangat dalam PAS berlaku huru-hara dimana sejarah membuktikan Mursyidul AM PAS tidak senada dengan Presiden & Timbalan Presiden PAS manakala Pemuda PAS sendiri tidak senada dengan Nik Aziz. Presiden, Timbalan Presiden & Pemuda PAS sendiri tidak bersetuju dengan debat dan lebih menjuruskan kearah Muzakarah. Jelas membuktikan Ketua Pemuda PAS sendiri, Nasrudin Hassan lebih bersikap rasional dan matang dalam berpolitik kerana dapat membezakan apa yang penting untuk Bangsa Melayu Beragama Islam lihat disini. Adakah ini masih lagi tidak difahami oleh Nik Aziz??, Apakah susah sangat sangat hendak faham..


Dewakampung merasakan kaedah muzakarah ini harus disuburkan kerana itu yang digalakkan dalam Islam...apabila budaya ini berjaya dibuat barulah isu Kafir UMNO tidak timbul, Nik Aziz tidak cakap UMNO komunis, Nik Aziz tidak ucap UMNO Ayah Pin dan lain-lain perkataan yang tidak seharusnya diucapkan oleh pemimpin yang memperjuangkan Islam lebih-lebih lagi bergelar Ulama. Dewakampung tidak pernah mendengar Bangsa Cina DAP mengutuk dan menghina Bangsa Cina MCA...tidak malukah pemimpin PAS??..Adakah ini diajar oleh Islam??.. Bagaimana orang bukan Islam hendak memeluk Islam kerana Ulama sendiri tidak mengajar pengikut PAS sendiri bercakap baik dan mulia...

Hairan dengan Ulama dan parti yang perjuangkan Islam.


No comments: