Saturday 22 August 2009

Penduduk Permatang Pasir Perlu Lebih Bijak

Dewakampung melihat ada 10 perkara mengapa rakyat Permatang Pasair perlu menolak PAS dengan sebab yang amat kukuh antaranya:-

1) Hasrat Perdana Menteri adalah untuk selesaikan 6 bidang utaama iaitu banteras jenayah, banteras rasuah, memperkasakan pendidikan, meningkatkan kualiti hidup, menyelesaikan prasarana asas dan memperbaiki sistem pengangkutan bertepatan dengan gagasan 1 MALAYSIA..Rakyat didahulukan , Pencapaian diutamakan...diterima baik oleh semua.

2) Janji YAB Timbalan Perdana Menteri untuk menjadikan Permatang Pasir ANAK EMAS Kerajaan Persekutuan jika BARISAN NASIONAL (BN) menang adalah satu peluang pertama dan terakhir yang wajar disambut baik oleh pengundi Permatang Pasir...belajarlah melalui kesilapan lalu dengan apa yang telah berlaku di Pulau Pinang.

3) PAS tidak dihargai oleh DAP terutama Ketua Menteri Pulau Pinang Guan Eng, walau pun cuma ada satu kerusi di sini tetapi wakil PAS tidak dilantik menjadi Exco...jika janji baru dibuat di Permatang Pasir..macam mana??? kuota 10 Exco dah penuh....siapa yang bakal disingkirkan???kerusi Cina atau dua Exco Melayu?.

4) PAS telah dberi peluang selama 3 penggal di Permatang Pasir tetapi sayangnya tiada sebarang pembangunan dilaksanakan...kalau ada pun ianya adalah yang telah dilakukan oleh BN, maka atas dasar kebijaksanaan berilah pula peluang kepada BN untuk memastikan dapat permasalahan rakyat selesai.

5) Jika rakyat Permatang PAsir "terhutang budi" dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI).. DSAI telah menjadi MP Permatang Pauh dan juga Ketua Pembangkang...jika BARISAN NASIONAL menang kali ini...rakyat juga yang untung kerana DSAI sudah dapat & pembangunan pun dapat juga ini barulah dikatakan politik bijaksana.

6) Inilah peluang untuk pengundi Permatang Pasir menambah bilangan suara yang membela Agama Islam & Bangsa Melayu dalam DUN Pulau Pinang...bukti ditunjukan PAS sudah tidak boleh menjadi pembela kerana bersengkongkol dengan DAP...PKR pula hanya menjadi Pak Turut...dulu kita dihormati walaupun GERAKAN yang menjadi Ketua Menteri...tapi selepas DAP memerintah kita dapat lihat suara Bangsa Melayu & Agama Islam semakin terpingir dan kedudukan Melayu semakin dinjak-injak.

7) Jika benarlah Guan Eng seumpama Khalifah Umar Ibnu Aziz (seperti yang dijaja oleh Mat Sabu) dan jika dia sebenarnya faham tentang perjuangan Khalifah Umar, tentulah Guan Eng dah lama menganut Islam..ini jangankan nak menganut Islam...semakin menghina Islam adalah..kononnya pernyataan mengikut Khalifah Umar hanya kenyataan politik yang menghina martabat Khalifah Umar dan juga Agama Islam.

8) Amar Makruf Nahi Munkar di Pulau Pinang hanya sekadar mainan politik dan kempen palsu untuk mengaburi mata rakyat bagi melindungi strategi licik DAP..apa yang pasti...judi, arak, perlacuran juga semakin bertambah..

9) Jika dilihat calon BN bernama Rohaizat ialah anak tempatan Permatang Pauh, lulusan agama SM AGAMA AL- MASHOOR dan juga UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA MALAYSIA (UIAM) seorang profesional muda yang bersama kepimpinan UMNO membantu membela rakyat Permatang Pauh sejak tahun 1996.

10) Kita lihat pula calon Pembangkang...SALEH MAN..orang Tasek Gelugor telah 6 kali bertanding dalam pilihanraya tapi sayang semuanya kalah...Jika kali ini SALEH MAN menang...akan timbul persoalan mengapa penduduk Permatang Pasir perlu memilih orang yang ditolak oleh tempat lain.

FIKIR-FIKIRKAN DEMI KEBAIKAN PERMATANG PAUH

3 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Ramadhan,

Sebahagian orang Melayu di Permatang Pasir terlalu taksub dengan dakyah tok-tok guru PAS sehingga merelakan diri dan kampung dalam serba kedaifan, sedangkan tok-tok guru mereka hidup mewah, tetapi masih mengutip wang derma jihad dari masyarakat kampung yang miskin...

Jumayatara said...

Setuju dengan Dewakampung
Penduduk Permatang Pasir perlu lebih bijak...tidak mudah ditipu oleh UMNO.

Anonymous said...

aku pun setuju,menang penduduk Pmtg Pasir lebih bijak dari ameno gok kerana penduduk Pmtg Pasir akan tanam ameno gok dalam tanah.