Saturday 24 October 2009

Kerajaan Pusat Lupa Tentera

Anwar Ibrahim (Ketua Pembangkang, Ahli Parlimen Permatang Pauh & Penasihat PKR)menyatakan kerajaan pusat telah melupakan anggota tentera dan turut mendakwa Barisan Nasional (BN) tidak menunaikan janji setelah memenangi kerusi DUN Bagan Pinang yang majoriti pengundinya adalah anggota tentera. lihat disini

Dewakampung tidak hairan dengan kenyataan murahan dari seorang bekas Timbalan Perdana Menteri & Menteri Kewangan semasa dalam BN-UMNO kerana sedarkah beliau bahawa kerajaan BN sangat-sangat menjaga anggota tentera dimana pada tahun ini sahaja kerajaan BN pimpinan YAB Perdana Menteri telah mengakui kewujudan dua bandar tentera di Lumut dan Port Dickson, bukankah itu satu bentuk pengiktirafan kepada anggota tentera.

Jika dilihat sejarah PKR pernah menghentam kerajaan pusat dengan pembelian kapal selam dan jet perjuang Sukoi. jadi disini siapa yang tidak menjaga anggota tentera. Apa yang jelas Anwar Ibrahim cuba untuk mengelirukan rakyat. Sedarkan Anwar Ibrahim bahawa YAB Perdana Menteri menyebut RM 3.7 bilion diperuntukan kepada pasukan keselamatan antaranya seperti berikut.
a) RM3.7 bilion Kerajaan peruntukkan bagi meningkatkan kecekapan anggota keselamatan termasuk menyediakan kelengkapan moden dan canggih.
b) RM1 bilion diperuntukkan khusus untuk meningkatkan perkhidmatan PDRM selaras dengan sasaran untuk mengurangkan indeks jenayah sebanyak lima peratus dan kadar jenayah jalanan seperti ragut dan samun sebanyak 20 peratus pada akhir 2010.
c) RM1.9 bilion peruntukan bagi meningkatkan kelengkapan anggota tentera serta membina dan menaik taraf pos kawalan keselamatan sempadan Negara.
d) RM622 juta diperuntukan kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia sebagai persediaan bagi memastikan kawasan perairan negara bebas daripada aktiviti penyeludupan dan pencerobohan termasuk ancaman lanun.
Jadi adalah dinasihatkan kepada Anwar Ibrahim jangan cuba mengelirukan rakyat dengan kenyataan yang jenis putar alam...kerana perkara berkaitan keselamatan negara adalah amat mustahak..

SIAPA YANG MASIH TIDAK TUNAI JANJI ANWAR IBRAHIM @ KERAJAAN PUSAT??????? DAN KENYATAAN ANWAR IBRAHIM INI TELAH MEMPERKECILKAN ANGGOTA TENTERA

3 comments:

YANG GAMBI said...

Salam, inilah dia manusia 'sesumpah' lidah bercabang yang menjadi keprcayaan tok guru Nik Aziz, dan bakal mengkafankan PAS kelak....

coolooc said...

If malays are so unhappy in this land, they are free to go back to Indonesia, nobody stop them.

They are laughed at by everyone in this world for being lazy, stupid, useless morons.

If we want a good country – we must destroy the Umno party first.

Al Quds Travel said...

PROMOSI MUSLIM TOUR
“Maghi Pakat Gi Jale”
Tel: 609-747 9999

TIANJIN-BEIJING
6DAYS 5NIGHT
HARGA DARI RM340