Sunday 2 August 2009

Apa Perkaitan ISA dengan Isu kematian Teoh Beng Hock


Dewakampung melihat tindakan mengadakan perhimpunan haram membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) telah menyebabkan rutin harian penduduk Kuala Lumpur serta menyebabkan peniaga mengalami kerugian besar akibat dari tindakan bodoh kumpulan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) dan parti pembangkang, apabila terpaksa menutup premis perniagaan masing-masing. Perhimpunan haram diadakan oleh kumpulan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) dengan tujuan untuk menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara.

Persoalan disini perlukah mengadakan demonstrasi hanya untuk menyerahkan memorandum kepada Yang Dipertuan Agong dan tindakan pegawai Istana tidak menerima memorandum berkenaan adalah satu tindakan yang dibijak kerana perlukah untuk berhubung dengan Ketua Negara hingga menyebabkan orang ramai kesusahan, dimanakah prinsip keempat dan kelima rukun negara iaitu Kedaulatan Undang-Undang & Kesopanan Kesusilaan?

Adalah lebih memalukan dan hina apabila pemimpin parti pembangkang sendiri turut terlibat dalam perhimpunan dan jangan pula menyatakan kerajaan dan pihak polis zalim apabila dikenakan tindakan undang-undang kerana yang salah tetap salah. Taniah diucapkan kepada R.Sivarasa (Presiden Parti Keadilan Rakyat) & Dr Mujahid Yusof Rawa (Ahli Jawatankuasa Pas Pusat) kerana berjaya menghuru-harakan negara. Manakala kepada dalang yang telibat harus sanggup menerima segala hukuman yang telah diperuntukkan dalam undang-undang negara baca ini.

Selepas ini dewakampung amat percaya akan wujud pula demonstrasi lain bagi membantu membebaskan mereka yang terbukti bersalah??, Mengapakah Parti Pembangkang ini suka sangat mengadakan demonstari...adakah ini kerja wakil rakyat pembangkang hanya tahu demonstrasi...agak malang rakyat dikawasan tersebut kerana silap memilih wakil rakyat sebab sentiasa sibuk demonstrasi hingga kawasan sendiri tidak diurus dengan baik...bergitu dangkalnya pemikiran penyokong pembangkang...sedarkah pembangkang tindakan ini telah menyusahkan rakyat serta menjejaskan nama baik negara.

Apa Perkaitan Kes Kematian Teoh Beng Hock dengan Demostrasi ISA

Dewakampung melihat tujuan utama demonstrasi ini adalah untuk mengalihkan pandangan politik terhadap kes liwat Anwar Ibrahim serta kes kematian Teoh Beng Hock yang cuba dibangkitkan oleh Unit Amal PAS, apa perkaitan ISA dengan kes kematian Teoh Beng Hock dan jelas Unit Amal PAS berniat jahat bertujuan membangkitkan perasaan marah serta menuduh kerajaan dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terlibat dalam kes bunuh mendiang, sedangkan kes tersebut masih lagi dalam siasatan polis....hebatnya Unit Amal PAS apabila boleh menjatuhkan hukuman tanpa siasatan, jelas PAS suka menabur fitnah..Sedarkah PAS tindakan ini boleh menyebabkan ketegangan kaum dan apakah dosa mendiang hingga dipolitikkan sedemikian rupa???????

Satu persoalan yang masih belum dewakampung dapat hingga sekarang mengapakah pembangkang takut sangat kepada ISA...sedangkan akta yang sama turut diguna pakai di negara yang lain seperti Singapura dan USA...kalau dilihat Singapura itu diperintah oleh People Action Party (PAP) abang kepada DAP, jadi mengapa DAP diam pula apabila kerajaan Singapura menguatkuasakan akta tersebut??? fikir-fikirkan kepada umat Melayu

Persoalan kedua mengapa Bangsa Melayu yang menjadi majoriti berhimpun dalam perhimpunan haram itu hingga sanggup disembur air serta menerima gas pemedih mata dari pihak polis, dimana Orang Cina & India, adakah Orang melayu ini dijadikan boneka dalam setiap perhimpunan haram???..sedarlah wahai bangsa Melayu....dan mengapa pula Salahuddin Ayub (Naib Presiden PAS dan Ahli Parlimen Kubang Kerian) menyatakan dengan bangga perhimpunan itu berjaya lihat ini, manakala Riduan (Mohd Nor Exco Dewan Pemuda PAS Pusat) mendakawa itu adalah keberanian rakyat???..bangganya mereka apabila bangsa Melayu di perkotak-katikkan dimanakah nilai sebenar pemimpin Islam????

Dewakampung tidak dapat membayangkan apabila pembangkang memerintah negara ini suatu hari nanti kerana amat yakin dan percaya rakyat Malaysia akan lari dibumi sendiri akibat dikejar penjajah disebabkan oleh pemimpin pembangkang yang selalu mencetuskan kesusahan, huru-hara, menggugat keamanan dan keselamatan negara...

Dewakampung tegaskan disini jangan aniaya kami rakyat Malaysia dengan perubutan kuasa politik pembangkang dan jangan tabur pasir dalam periuk nasi peniaga yang mencari makan dengan halal demi anak cucu-cicit kami.

3 comments:

Anonymous said...

Blogger yang bodoh!!Majoriti ialah orang melayu pasal orang melayu sendiri tau orang cina dan orang india adalah kawan mereka dan orang melayu sendiri tak sanggup melihat kaum lain dibuli oleh UMNO!!Lebih lagi orang melayu tau orang cina dan india tak mungkin merampas hak istimewa mereka dan orang melayu sendiri tau NEP cuma menkayakan orang UMNO saja dan bukan orang melayu!!Wahai Alnajis dan Moo Hee Din!!!Sedarlah bahawa rakyat M'sia adalah kerajaan negara M'sia dan bukan BN atau PR!!Saya janji rakyat malaysia akan kuburkan UMNO di tanah melayu pada pilihanraya ke-13!!!!

Anonymous said...

Hati balaci2 umno semuanya kelam/hitam akibat makan sumber2 yang haram. sebab tulah dah tak dapat membezakan baik dan buruk, ada mata..buta, ada telinga..pekak, ada mulut..bisu..tak ingat sejarah ke yang berdemo tentang malayan union dulu tu org2 utan ke?? UMNOngok lah pakcik ooii..

Anonymous said...

Bangang juga ko ye. Dulu berarak untuk merdeka. Pakatan bangsat ko berarak untuk Brader Anwar Bin Ibrahim (BABI). Tok2 lebai ada pun dah sesat. Menyudal je tau. Nak harap pun ustat dari DAPigs... memang akal melayu Pakatan Rasuah lebih rendah dari binatang yeng bernama BABI. N.Ajis pun BABI ni makan.. Wekkkk....