Friday 19 June 2009

Nik Aziz Semakin Bercelaru


Dewakampung agar terkejut dengan kenyataan dan tindakan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mahu Nasharuddin Mat Isa melepaskan jawatan sebagai Timbalan Presiden PAS dan anggota Parlimen Bachok kerana menyokong penubuhan kerajaan perpaduan, adalah tidak wajar dan agak bernafsu lihat mstar online.

Tiba masa pengikut PAS merenung kembali adakah ini sikap seorang ulama yang telah menolak pembetukkan kerajaan perpaduan secara jelas memberi banyak kelebihan dan kebaikan kepada agama, bangsa & negara. Sebagai seorang dikatakan ulama seharusnya Nik Aziz restui cadangan Presiden dan Timbalan Presiden PAS yang memikirkan nasib Agama Islam, Bangsa & Negara malahan membantu mengukuhkan cadangan tersebut.

Kenyataan kasar Nik Aziz mengatakan kerajaan perpaduan yang bertujuan menyatukan Bangsa Melayu Beragama Islam dilabelkan sebagai sampah adalah amat melampau dan tidak mempunyai sensitiviti sayang kepada Bangsa Melayu Beragama Islam. Persolannya adakah Nik Aziz ini benar-benar ulama seperti selalu diwar-warkan "Membangun Bersama Islam" dan "Gemilangnya Islam dibawah Kepimpinan Ulama"?.



Hai pening dengan Tuan Guru Nik Aziz

1 comment:

Anonymous said...

Nik Aziz tu entah apa-apa aje agaknaya yela...berbaik dgn DAP kafir boleh tetapi bebaik sesama Islam (UMNO) tidak boleh. Aku pun naik hairan dengan sikap sesetengah Majlis Tertinggi dalam PAS

arif