Thursday 4 June 2009

PKR Boikot YDP MPSP



Dewakampung agak terperanjat, hairan dan lucu dengan sikap keanak-anak Ahli Majlis daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang memboikot upacara mengangkat sumpah Yang Dipertua Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP). Dewakampung difahamkan tindakan itu adalah membantah pelantikan Mokhtar Mohd Jait selaku YDP MPSP.

Persoalan disini adakah Ahli Majlis PKR memboikot perlantikan itu kerana tiada perbincangan atau Mokhtar Mohd Jait ini bukan penyokong PKR maka mereka membantah perlantikan tersebut?

Jelas menunjukkan PKR lebih berminat bermain politik daripada bekerja hinggakan perlantikkan YDP pun perlu dibincangkan yang sudah pastinya ia merupakan jawatan penting dalam kerajaan. Jelas juga menunjukkan apabila sesuatu parti itu wujud disebabkan "GILA KUASA" maka perebutan setiap post-post penting sentiasa di intai?.

Tindakan ini menunjukkan tiada persefahaman antara DAP dan PKR kerana kedua-dua parti ini hanya TAHU MEMBANGKANG DAN BEREBUT, BUKANNYA PARTI YANG MENTADBIR. Dewakampung mencadangkan agar DAP dan PKR merenung kembali adakah mereka telah melaksanakan tugas selaku pentadbir di Pulau Pinang dan adakah janji-janji manis semasa pilihanraya dipenuhi manakala kepada Rakyat Pulau Pinang fikir-fikirkan adakah pentadbiran kerajaan pimpinan DAP ini menjaga kebajikan rakyat Pulau Pinang.

Ingat-mengingati digalakkan dalam Islam

1 comment:

diamjoedahmai said...

nak tahu siapa johari kassim sebenarnya...layari
http://diamjoedahmai.blogspot.com