Monday 5 May 2008

Apa, Mengapa & Kenapa

Hari ini aku melihat dengan mata kepala aku sendiri bagaimana mahasiswa yang akan melanjutkan pengajian ke ove. Aku melihat dengan perasaan sedih apabila bapak-bapak jurulatih meminta menyanyikan lagu NEGARAKU. Mahasiswa ini menyanyi dengan gelak ketawa, bergoyang-goyang dan tidak serius seolah-olah sendang menyanyikan lagu zapin atau dikir barat
Aku berfikir, lantas terus berfikir adakah ini bakal pemimpin yang akan memimpin aku, anak aku, cucu-cicit aku dan seluruh rakyat Malaysia?.
Aku sedang berfikir lagi berfikir dimanakah silapnya? Palajaran telah diberi, pendidikan telah diberi dan ilmu telah diperolehi tetapi mengapa semangat jati diri, kenegaraan dan kecintaan pada bangsa seakan pudar dalam diri mereka?.
Aku menjadi takut apabila berfikir lagi bila mana negara ini tidak lagi mempunyai pemimpin yang ada jati diri serta sifat sayangkan negara pada masa hadapan.
Aku mengharapkan agar satu masa nanti apabila mereka pulang ke tanah air selepas memperolehi ilmu akan mempunyai semangat jati diri dan kenegaraan yang tinggi serta akan menjadi pemimpin negara yang hebat kerana yang pasti mereka (mahasiswa) hari ini adalah PEWARIS KEPIMPINAN NEGARA
DAN AKU MASIH LAGI BERFIKIR

1 comment:

Anonymous said...

Dear Moron,

Everything that you have wrote in this stupid blog are full of bullshit!!!

Mengampu bos ke??? Nak naik pangkat cepat yekkkk???