Thursday 7 May 2009

PAS hilang punca

Keputusan PAS tidak membenarkan ahlinya bertanding pada pilihanraya kecil kawasan Penanti jelas menunjukkan PAS sudah terperangkap dengan permainan politik PKR dan DAP. Adalah amat menghairankan seolah-olah PAS seakan-akan takut hilang rakan dari PKR dan DAP.

Datuk Mustafa Ali (Pengarah Pilihanraya PAS) ada menyatakan kepada pemberita "tidak akan izinkan orang kita bertanding atas tiket bebas melawan parti komponen", adalah amat memeranjatkan apabila PAS sanggup meminggirkan ahli PAS sendiri serta kepimpinan PAS Pulau Pinang.

Senario yang berlaku menunjukkan PAS semakin hilang arah dan punca, sedarkah PAS bersekongkol dengan DAP yang jelas menentang pembentukkan negara Islam dan PKR yang mempunyai krisis moral dikalangan kepimpinannya merupakan satu kesilapan besar. Adalah dicadangkan agar PAS melihat kembali kerjasama yang dijalinkan dan janganlah kerana kuasa politik PAS sanggup gadaikan maruah semakin terhakis.

Dicadangkan juga kepada kepimpinan PAS Pulau Pinang agar melihat kembali perjuangan PAS sekiranya lari dari matlamat asal adalah diseru agar meninggalkan parti PAS yang semakin hilang arah tuju dari awal penubuhannya.

1 comment:

TAAVEEKUN PERAK said...

Tidakkah PAS menyedari kuasa mereka sehingga mampu memerintah Perak walaupun hanya seketika tetapi atas belas ehsan DAP? Adakah PAS lupa jumlah kerusi yang mereka menangi di Perak berbanding DAP?Hanya baru mempunyai enam kerusi, tetapi PAS merasakan mereka benar-benar hebat dan kuat sedangkan realitinya Nizar ketika menjadi Menteri Besar hanya sekadar menjadi orang suruhan DAP semata-mata, disuruh Ngeh dan Ngar Kor Ming menyalak, maka mereka akan menyalak sepuas-puasnya.