Tuesday 5 May 2009

PAS Jauh Tersasar




Takiyuddin (Setiausaha Badan Perhubungan Pas Kelantan) menyelar golongan Pro-Anwar dalam PAS kerana menentang cadangan pembentukan kerajaan perpaduan dan mendakwa kumpulan ini hanya mengeluarkan kenyataan di luar mesyuarat rasmi diadakan.

Dewakampung melihat sedang berlaku pergolakan didalam PAS dan pakatan rakyat kerana mereka memang tidak pernah bersatu antara satu sama lain, bukti boleh dilihat semasa pertandingan pilihanraya pakatan rakyat mengunakan loga/lambang parti masing-masing tidak seperti Barisan Nasional (BN) yang hanya mengunakan satu logo/lambang.

Dapat dilihat juga penyokong Pro-Anwar dalam PAS akan bertindak sama seperti PKR hingga menutup imej sebenar PAS dan apa yang jelas penyokong Pro-Anwar berjaya merubah PAS dari segi perjuangan??

hairan dengan PAS sebab sudah kurang perjuangkan Islam & Melayu tidak seperti UMNO yang terus berjuang untuk Islam & Melayu

2 comments:

amri said...

Menarik posting Suhairil Hafiz, paling menarik ungkapan'UMNO terus berjuang untuk Islam & Melayu'. Hampaih....kantoi...tak sesuai. yang betulnya UMNO terus berjuang untuk Melayu sahaja. Kalau tak kerana PAS yang menguar-uar ISLAM siang malam, UMNO pun tak kenal Islam.

Islam bukan sahaja untuk diperjuangkan, tapi dianuti, ditaati, dihayati, diamali dan disebarkan. Adakah UMNO merasa begitu?

TAAVEEKUN PERAK said...

PAS sudah tidak lagi menjadi parti yang memperjuangkan ISLAM ( seperti yang selalu dicanang-canangkan..padahal same je dengan parti yang lain..nak kuasa gak)...apa slogannya?????Membangun Bersama ISlam???yelah tu....menyelamkan kan Islam ke dasar laut yang paling dalam je.....sama je dengan anak didik PAS....PMI yang ekstrim sangat tu....memperjuangkan Islam di kampus..padahal buat gak fitnah..menjatuhkan air muka orang....memang samalah dua spesis ni.