Thursday 30 May 2013

TANDA PUTERA harus di tanyang pada umum


Taniah kepada YB Datuk Seri Ahamad Shabery Cheek (Menteri Komunikasi & Multimedia) kerana mahu pihak Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) membenarkan tayangan filem bercorak sejarah, fakta dan kenegaraan iaitu "TANDA PUTERA". Filem hasil karya Datin Paduka Shuhaimi Baba itu mempunyai satu nilai yang tinggi dari aspek kebenaran peristiwa 13hb Mei 1969 dimana mengesahkan usaha Tun Abdul Razak Hussein dan timbalannya Tun Dr Ismail Abdul Rahman membangunkan negara di samping menerima ancaman dari komunis.
 
"Sejarah tetap sejarah dan dia tiada siapa harus melupakan sejarah" pihak FINAS harus dengan segera membenarkan tayangan filem "TANDA PUTERA" ini bertujuan agar rakyat Malaysia dapat menilai sejauh mana kesusahan kerajaan Barisan Nasional membangunkan negara hingga tahap sekarang dan bukan seperti sesetengah parti politik yang hanya tahu melaga-lagakan rakyat menjahamankan negara.
 
Sebagai ingatan bersama pihak FINAS juga wujud hasil dari kemakmuran pimpinan Kerajaan Barisan Nasional jadi apalah kitanya filem ini di tayangkan untuk tatapan umum. Agak melucukan apabila filem berasaskan kepada fakta dan hakikat di tahan untuk tatapan umum tetapi filem berunsur cinta, lawak, hantu, tahyul di benarkan pula hinggakan sesetengah filem ini mengajar rakyat untuk menjadi jahat????..... dimanakah kewarasan pengurusan tertinggi FINAS tidak lupa juga dengan barisan Kabinet dimanakah kewarasan anda dalam membuat keputusan ini???
 
Seharusnya pihak kerajaan Malaysia, negara dan rakyat berterima kasih kepada Datin Paduka Shuhaimi Baba kerana berjaya menghasilkan filem berunsur kenegaraan dan sejarah kerana filem seperti inilah yang akan menaikan semangat patriotism rakyat Malaysia yang semakin terhakis terutama di kalangan anak-anak muda. Lebih elok lagi filem "TANDA PUTERA" ini di tanyangkan kepada semua pelajar Matrikulasi, Asasi, Universiti, Institusi Perguruan agar mereka semua tahu menghargai negara yang di asaskan oleh Barisan Nasional 

No comments: