Sunday 1 February 2009

Perkataan ALLAH dalam Herald Catholic


Saya merasa sangat hairan mengapa Y.B Tan Sri Bernard Dompok (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) boleh merayu kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) bagi membenarkan "Herald Catholic" menggunakan perkataan ALLAH SWT dalam terbitan mingguan akhbar tersebut. Saya merasakan adakah Y.B Tan Sri tidak memahami konsep beragama di Malaysia dan suka cita ingin saya katakan kepada Y.B Tan Sri mengikut Perlembagaan Persekutuan Per 3 Agama Islam adalah agama persekutuan dan agama-agama lain bebas diamalkan secara aman dan damai dalam mana-mana bahagian persekutuan.

Saya melihat editor "Herald Catholic" tidak memahami bahawa agama Islam telah termaktud dalam Pelembagaan Undang-undang negara dan adakah Y.B Tan Sri Bernard Dompok yang merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri turut tidak memahami Perlembagaan dan jika tidak faham bagaimana Y.B boleh jadi Menteri????.

Kepada mereka yang terbabit saya menyeru jangan sesekali cuba mencabar Islam kerana saya percaya orang Melayu cukup sensitif dengan agama dan ingin saya ingatkan kepada kaum-kaum lain jangan mempersoalkan apa yang telah termaktud dalam Perlembagaan Negara.

sekadar renungan kita bersama

No comments: