Friday 6 February 2009

NIZAR JANGAN DERHAKA PADA SULTAN


Nizar secara lantang telah mohon derhaka kepada Sultan Perak dan ini merupakan satu tindakan yang amat tidak bertamadun sebagai seorang Rakyat. Saya melihat Nizar dan Barisan Exco Perak harus menerima keputusan Sultan dengan sikap profesionalisme bukannya dengan angkuh menyatakan saya masih Menteri Besar Perak.

Walau dalam apa keadaan pun ingin saya nyatakan Sultan mempunyai kuasa yang sah dan tertinggi dan setiap rakyat termasuk Nizar (Perasan mempunyai kuasa melawan Sultan) harus menuruti apa yang diupeerintahkan oleh Sultan.

Sebagai orang Melayu saya melihat Nizar telah menderhaka kepada Sultan dan suka cita saya ingatkan jangan sesekali mencabar apa yang dititah oleh Sultan kerana pantang Melayu derhaka kepada Sultan.

Kadang-kala saya tertanya-tanya Mengapa Nizar sebagai Orang melayu sanggup menderhaka kepada Sultan??. Saya berharap agar Nizar harus dikenakan tindakan kerana bersikp amat BIADAP dengan titah Sultan.

Kepada seluruh Orang Melayu terutamanya dalam PAS dan PKR jangan bersikap seperti bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin yang secara jelas menderhaka kepada Sultan Azlan Shah...ingatlah titah Sultan harus di patuhi

aku berfikir, apa sudah jadi dengan sikap Pakatan Rakyat

No comments: