Tuesday 17 February 2009

Penyokong Pembangkan maki Mufti Perak

Saya terkejut dengan berita yang didengari apabila penyokong pembangkang mengelar Datuk Seri Harussani Zakaria (Mufti Perak) sebagai anjing. Ini berlaku apabila Mufti Perak telah mengeluarkan kenyataan bahawa sesiapa sahaja yang tidak taat kepeda pemerintah dianggap derhaka.

Apa yang dinyatakan oleh Mufti Perak itu adalah benar kerana dalam Islam sekali pun ada pernyataan sedemikian iaitu "TAAT LAH KAMU KEPADA PEMIMPIN, SELAGI PEMIMPIN TIDAK MENYURUH KAMU MENLAKUKAN PERKARA YANG MUNGKAR" maka persoalan disini DYMM Sultan Perak tidak pernah menyuruh rakyat melakukkan perkara mungkar, maksiat atau perbuatan yang keji jadi mengapakah penyokong dan pemimpim pembangkang tidak boleh mentaati titah DYMM Sulatan Perak.

Saya melihat keadaan ini berlaku kerana Pemimpin Pembangkang sendiri tidak mentaati titah DYMM Sultan Perak bukti yang jelas di mana Nizar (Ahli DUN PAS) sendiri memohon derhaka kepada DYMM Sultan Perak dan ia cerata tidak langsung menjadi ikutan penyokong Pembangkang yang jahil tetang agama atau terlalu kemaruk dengan politik hingga sanggup menuduh ulamak sebagai anjing.

dewa kampung ingin berpesan sudah-sudah berpolitik dan titah DYMM Sultan Perak harus dijunjung,

Hidup Raja-raja Melayu

No comments: