Monday 23 February 2009

Guan Eng, DAP, Pakatan Rakyat & Janjinya



YAB Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang telah mengakui gagal menunaikan janji menghapuskan miskin di negeri ini seperti manifesto pilihanraya pemimpin pakatan Rakyat. Semasa pilihanraya yang lepas pakatan Rakyat selalu menyatakan dengan penuh bangga serta berkebolehan membasmi kemiskinan tegar dalam tempoh setahun tetapi apa yang jelas YAB Ketua Menteri Pulau Pinang sendiri telah mengumumkan kegagalan tersebut.

Guan Eng menyatakan kerajaan negeri pimpinan beliau gagal menyelesaikan masalah bekenaan kerana kesukaran membuka akaun amanah kerana perlu melalui prosedur yang panjang tanpa memberi penjelasan yang jelas kepada rakyat dan hanya menyatakan ia berpunca dari masalah teknikal.



Antara kata-kata beliau
"Kita menghadapi kesukaran membuka akaun amanah. Akaun ini akan digunakan untuk memasukkan dana yang disumbangkan penderma supaya turut mendapat faedah," katanya selepas merasmikan klinik kesihatan percuma sempena kempen kesihatan di Padang Lucky Garden, di sini semalam.

Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP telah membuat janji yang kedua dengan berkata membasmi kemiskinan tegar pada hujung tahun ini jika akaun amanah berjaya dibuka Mac ini. Sukacita ingin dikatakan hanya lagi 7 hari hendak cukup bulan Mac 2009 adakah perlu mengikuti prosuder yang panjang akan disalahkan lagi oleh Guan Eng.

Tunggu & Lihat Mac ini... (",)

No comments: