Thursday 12 February 2009

Karpal Bermain Api


Saya melihat keadaan politik negara pada masa ini sangat kucar-kacir kerana tindakan Karpal yang mahu menyaman DYMM Sultan Perak telah menyebabkan rakyat terutama orang Melayu sangat marah. Saya berasa hairan mengapa Karpal sungguh berani bermain dengan api kerana sebagai Ahli Politik seharusnya beliau mengetahui tindakan tersebut telah menguris perasaan dan hati Orang Melayu.

Untuk pengetahuan Karpal Orang Melayu amat menghormati Intitusi Raja-raja dan Agama Islam dan adalah amat malang sekali jika sesiapa yang mencuba atau menyentuh dua perkara ini. Saya merasakan Karpal sebenarnya lebih memahami keadaan politik Malaysia kerana kesilapan-kesilapan seperti ini boleh mencetuskan keadaan yang huru-hara (besar kemungkinan pergaduhan kaum boleh terjadi).

Saya melihat tindakan Karpal ini sangat tidak profesional, ini terjadi setelah kejatuhan Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak sebagai ahli politik Karpal seharusnya menerima dengan hati yang terbuka selaras dengan prisip Demokrasi Berparlimen, Raja Berpelembagaan.

Sikap Karpal ini adalah untuk menuntup kesalahan yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat serta menuntup pepecahan yang berlaku dalam Pakatan Rakyat, maka dengan cara ini isu kejatuhan Kerajaan Pakatan Rakyat dapat dialihkan kepada isu saman DYMM Sultan Perak. Suka-cita saya ingatkan kepada Karpal bahawa jangan sekali-kali melibatkan Institusi Raja dalam permainan politik kotor pembangkang. Perkara kedua yang dapat dilihat Karpal seolah-olah cuba menjadi jaguh kepada ahli DAP bahawa beliau adalah pemimpin terbaik...tetapi apa yang jelas tindakan beliau bukan sebagai jaguh tetapi sebagai pengecut


Karpal seharusnya melihat diri beliau kepada bahawa jawatan yang diterima sebagai Ahli Parlimen adalah dari kawasan DYMM Sultan Perak. Oleh yang demikian saya menyeru agar Karpal memohon maaf secara terbuka kepada DYMM Sultan Perak.

Pesanan Ikhlas Jangan Di Jolok Sarang Tembuan

1 comment:

Anonymous said...

karpal harus ditarik kerakyatan, baru dia pandai hormat Kedaulatan Raja-Raja Melayu