Wednesday 11 February 2009

Nizar dan Si Luncai


Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin menyatakan mahu menjalankan ‘tugas’ seperti biasa sebagai Menteri Besar Perak dan mahu memasuki Bangunan Perak Darul Ridzuan bersama beberapa orang bekas Exco Pakatan Rakyat. Nizar hadir dengan menaiki kenderaan rasmi kerajaan negeri yang masih belum di pulangkan walaupun Setiausaha Kerajaan Negeri Perak telah mengeluarkan surat rasmi agar semua harta Kerajaan Negeri Perak harus di pulangkan. Sedarkah Nizar bahawa beliau telah mengunakan harta kerajaan tanpa sah dan apa yang pasti kereta camry itu dibeli melalui duit rakyat dan sudah pasti ia milik rakyat.

Nizar dan bersama barisan Exco Pakatan Rakyat berdegil dan berusaha menembusi benteng Pasukan Polis Simpanan Persekutuan (FRU). Boleh dikatakan Nizar bersikap tidak tahu malu dan amat "GILA KUASA".

Nizar dan bekas Barisan Exco turut diiringi oleh penyokong Pakatan Rakyat yang sama-sama dengan pemimpin mereka yang tidak faham konsep Demokrasi Berparlimen & Raja Berpelembagaan. Apa yang ingin saya katakan Nizar, Bekas Exco, Pemimpin Pakatan Pembangkang tidak memahami Perlembagaan serta boleh dikatakan tidak menghormati undang-undang.

Nizar juga dengan bongkak terus menggunakan kediaman rasmi Menteri Besar Perak sebagai pejabat dan tempat mesyuarat Exco. Ngeh Koo Ham (Pengerusi DAP Perak) telah menuduh UMNO mempermainkan isu derhaka terhadap Sultan, ingin saya katakan disini Pengerusi Kebangsaan DAP sendiri telah mengeluarkan kenyataan akan menyaman DYMM Sultan Perak bukankah itu satu tindakan yang derhaka.

Tindakan Ngeh Koo Ham menyalahkan UMNO adalah sikap tidak profesional dan keanak-anakkan kerana meletakkan kesalahan pada pihak lain. Kepada Ngeh Koo Ham rakyat melihat apa yang DAP dan Pakatan rakyat lakukan, jangan membohongi rakyat dengan retorik politik beliau.

Pesanan saya kepada Nizar kamu telah tersesat jauh dan kembalilah ke pangkat jalan jangan "GILA KUASA" kamu memalukan Bangsa Melayu.
Saya memohon kepada Nizar tolong HORMATI KEPUTUSAN SULTAN KERANA ANUGERAH DATUK SERI YANG BELIAU PEROLEHI ADALAH ANUGERAH DARI DYMM SULTAN

Aku Pening Memikirkan Nasib Anak Melayu Perak

1 comment:

Anonymous said...

Nizar adalah Menteri Besar yang paling Bodoh pernah aku jumpa dan Melayu yang tidak sedar diri