Thursday 12 February 2009

Rampasan Harakah :- Pembetulan Kenyataan Presiden GAMIS

Presiden GAMIS Saudara Mohd Dzul Khairi Mohd Noor menyeru ahli-ahli di semua peringkat supaya menggembling tenaga dan gerakan demi membetulkan amalan tidak demokratik oleh kerajaan Malaysia yang telah merampas akhbar Suara Keadilan. Disini saya melihat kenyataan penuh angkuh seperti angkuh Nizar yang tidak mahu melepaskan jawatan Menteri Besar Perak.

Apa yang ingin saya nyatakan adakah "suara keadilan" itu mempunyai kebenaran dari Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan jika kerajaan didakwa zalim saya merasakan akhbar itu tidak boleh keluar dari peringkat awal lagi. Tetapi apa yang sebenarnya berlaku Suara Keadilan telah dipasarkan sebelum memdapat kelulusan dari KDN lagi.



Bergitu juga dengan akhbar Harakah telah diterbitkan sebelum mendapat kebenaran dari KDN lagi dan hanya dikatakan dijual untuk ahli PAS sahaja tetapi apa yang berlaku akhbar Harakah dijual untuk tatapan umum...Persoalannya disini siapa yang sebenarnya tidak demokrasi dan menjadi pembohong.

Berkenaan Peralihan Kuasa Kerajaan Negeri Perak Saudara Presiden GAMIS mendakwa ia dilakukan secara "kudeta @ rampasan secara paksa" dan suka-cita ingin saya katakan tiada rampasan kuasa yang berlaku kerana ia berjalan mengikut lunas undang-undang.

Kepada saudara saya Presiden GAMIS jangan jadi kambing HITAM kepada mana-mana Parti Politik dan lihat dari sudut yang terbuka kerana anda bakal Perwaris Negara tetapi perlu diingat belajarlah untuk menerima kenyataan dan kebenaran

2 comments:

Anonymous said...

Presiden GAMIS bersama Nizar sama-sama "GILA KUASA"

Anonymous said...

Si Presiden GAMIS ni bukan tahu pasal Perlembagaan dia pun buta sejarah lagi