Thursday 19 March 2009

Haji Hadi Buat Nik Aziz Murka



Nik Abdul Aziz Nik Mat telah melontarkan kemarahan dan membidas tindakan Hj. Hadi Awang (Presiden PAS) yang mencadangkan kerajaan campuran PAS dan BN. Nik Aziz dengan tegas menyatakan tindakan Hj Hadi telah membelakangi keputusan Muktamar Tahunan PAS di Ipoh pada Ogos 2008 yang menolak usul pembentukan kerajaan campuran dengan BN.

Nik Aziz mendakwa itu adalah kenyataan peribadi Hj. Hadi dan satu mesyuarat khas harus diadakan bagi membincangkan perkara itu. Antara kata-kata Nik Aziz ialah "Itulah yang saya sebut, kalau nak bahas masalah kerajaan dengan Umno kena ada mesyuarat khusus. Jangan buat keputusan lain, cakap lain, itu saya tak setuju. Saya tetap dengan keputusan Muktamar (Tahunan Pas ke-54 yang lalu), barulah dikatakan kedudukan kita stabil dan kita dipanggil berdisiplin,"

Apa yang jelas cadangan Hj. Hadi mendapat persetujuan Dewan Pemuda Pas Pusat, tetapi apa yang menghairankan YB Lim Guan Eng(Setiausaha Agung DAP) mahu Hj. Hadi memberi penjelasan berhubung cadangan pembentukkan kerajaan campuran BN.



Persoalan yang jelas disini, kenapa Nik Aziz bergitu murka kepada cadangan Hj. Hadi sedangkan cadangan itu baik kepada kesinambungan ketuanan Melayu dan perjuangan Bangsa Melayu dan adalah amat hairan nada Tuan Guru Nik Aziz senada dengan YB Lim Guan Eng...apa sudah jadi dengan Tuan Guru PAS?????

1 comment:

Panglima Perang Cyber said...

jemput ke blog saya !

salam perkenalan.