Monday 23 March 2009

Apa Dosa Kanak-Kanak ini???


Selepas Tabika KEMAS di Balik Pulau, Pulau Pinang dirantai dan dimangga bulan lalu, kini 32 kanak-kanak di Taman Rakyat Mergong menerima nasib yang sama dan terpaksa belajar bawah panas terik cahaya matahari. Apa yang belaku selepas seminggu sekolah ditutup Tabika KEMAS telah diambil alih oleh Badan Amal Surau Taman Rakyat Mergong.

Apa yang jelas tabika KEMAS ini beroperasi selama 13 tahun dan sudah pasti menghasilkan ramai anak-anak Bangsa Melayu yang pandai membaca, mengira dan menulis.

Lebih menghairankan apabila pihak Pengurusan Badan Amal Surau Taman Rakyat Mergong mendakwa pihak pentadbiran KEMAS gagal menjelaskan bil-bil prasarana dan sewa bangunan. Apa yang berlaku penutupan Tadika KEMAS ini sama seperti apa yang dilakukan oleh Jawatankuasa Keselamatan & Kemajuan Kampung (JKKK) Kuala Sungai Pinang di bawah pimpinan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diterajui oleh parti DAP, Pas & PKR.

Kepada Kerajaan Negeri Kedah pimpinan PAS mengapa ini berlaku sedangkan kebanyakkan yang belajar di Tadika berkenaan adalah anak-anak Bangsa Melayu dan adalah amat hairan apabila Menteri Besar Kedah yang berbangsa Melayu ini tidak memahami akan Bangsa melayu sendiri.

Jangan jadikan anak-anak pewaris negara ini mangsa politik

No comments: