Monday, 9 March 2009

Nizar Menghina Ketuanan Melayu


Gambar di atas menunjukkan Nizar bersama Lim Kit Siang (DAP), Ngeh Koo Ham (DAP), V. Sivakumar (Speaker DUN Perak yang tidak sedar diri)dan S.Kulasegaran menyertai upacara meletakkan tanda peringatan dan menanam pokok di Lebuh Istana di sini. Pokok ini ditaman kira-kira 100 meter dari Bangunan Perak Darul Ridzuan.

Nizar dengan megah menyatakan peletakkan batu tanda di bawah pokok serta tanam lima batang pokok bertujuan memperingati peristiwa persidangan DUN dibawah pokok.

Nizar bersama Pakatan pembangkang ingin mengemukkan 3 usul yang dibentang kepada DYMM Sultan Perak iaitu:-
1. Menyatakan sokongan kepada Nizar sebagai Menteri Besar Perak.

2. Mencadangkan supaya DYMM Sultan Perak perkenankan DUN dibubarkan untuk mengadakan pilihan raya negeri

3. Sahkan keputusan Speaker melarang Menteri Besar, YAB Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir dan enam Exco kerajaan negeri daripada menghadiri persidangan dewan.

Sukacita diingatkan kepada Nizar dan Pakatan pembangkang yang bodoh berkenaan undang-undang dan peraturan. Jika dilihat dari Undang-undang Tubuh Negeri Perak Perkara 16(6) memperuntukkan bahawa hanya Menteri Besar yang mempunyai hak menghadap Sultan Perak untuk memohon perkenan baginda bagi membubarkan DUN.

Manakala menurut perkara 18(2)(a) Undang-undang Tubuh Negeri Perak menyatakan kuasa melantik seorang Menteri Besar terletak di bawah kuasa mutlak DYMM Sultan Perak

Apa dibuat oleh Nizar menyusahkan rakyat, menghina DYMM Sultan Perak serta mencabar Institusi & Kedaulatan Raja.

Nizar jangan jadi manusia yang angkuh, bongkak serta taksud dengan kuasa dan diingatkan di sini bahawa Nizar perlu sedar bahawa beliau telah dipermainkan oleh DAP dan PKR.

Dewakampung Sayang Bangsa MELAYU & agama ISLAM

16 comments:

Anonymous said...

oh shit ... wrong webpage.
rupe-rupenya blog umno khuakkk ptthhuuiiiii ni .....

Anonymous said...

Kepala otak engkau! Memang otak orang UMNO ini dak rosak agaknya. Apa pulak menghina Ketuanan Melayu. Nak jadi Tuan mesti di hormati dulu. Bersikap adil pada semua bangsa dan ugama itu yang di tuntut oleh Islam. Nizar dihormati dan disayangi oleh semua bangsa kerana bersikap adil dan mempraktiskan islam yang sejagat.
Hanya orang Melayu bodoh UMNO sahaja yang nak menjadi TUAN yang Zalim dan tak di hormati: Dri Melayu Tulen

Anonymous said...

Muak la dgn blog ni....tersalah masuk...blog pengampu....rupanya ni....tak sedar sedar....

Anonymous said...

sdr tuan empunya blog,

sdr dinobatkan sbg exco pembangunan msykt, pastinya lebih arif bhw msykt bukan shj terdiri dr org melayu belaka, ianya turut merangkumi kaum2 lain jua. namun tampak kecenderungan saudara utk berburuk sangka terhadap kaum lain. lantas bagaimana kita nk membangunkan msykt jika masing2 penuh dgn buruk sangka?

-etc-

Anonymous said...

di Sarawak dah 20 tahun kehilangan ketuanan Melayu, kita masih hidup juge dan takde pulak kemaruk mengampu? kecuali segelintir pemimpin Melayu yang gila duit mengampu UMNO untuk dapat projek.... yang paling ditakuti ialah kita takut kehilang takwa dan Iman kepada Allah.... takbirrr!

Anonymous said...

betul apa yang penulis tulis yg korang nak marah sangat kenapa...penulis sanyangkan bangsa melayu,,,kenapa cotoh sarawak tidak disebut Singapura...apa sudah jadi dengan Melayu Singapura....

Anonymous said...

Engkau tak payahlah lagi memperbodohkan melayu.
melayu sekarang sudah matang politik.
tengok semua komen menentang engkau!
tak payah tulis lagi untuk memperbodohkan orang. bazir masa!

Anonymous said...

Orang2 UMNO,
Orang Melayu Singapura jauh lebih matang dan kompetitif berbanding dgn orang melayu UMNO la. usah mau bangkit2 kan unsur perkauman untuk mengapi2kan sentimen.
Orang melayu Sgpr boleh berdikari and berupaya cemerlang kalau ditempatkan di mana2 negara asing.
Kalau orang UMNO, iish-ish-ish, usahlah saya cakap. Di Malaysia pun tidak boleh hidup kalo tiada bantuan. lihatlah PROTON, masih ingat RENUNG?
sudahla.. UMNO

pedu said...

nak komen pakai anonymous..bacul..kalau pendekar sgt lawan depan2 la..sah 'chicken'

slyderrose said...

Penulis tidak pernah tahu sejarah betapa umno yg paling kerap menghina dan cuba memjatuhkan kesultanan melayu. Sejarah 1993 cukup jelas dan nyata. Pergi baca paper lama kalau sudah lupa atau penulis masih kebudakan masa kejadian berlaku. itu hanya satu contoh. Banyak lagi. Olih itu belajar dari sejarah, jangan nak memfitnah orang. Tengok muka kat cermin, sudah pasti calit hitamnya banyak.

Anonymous said...

Pedu,
Siapa yg bacul?
- maksud kamu Si pembunuh Najis yg tidak berani menghadapi makhmah? tapi sampai sumpah2 dgn AlQuran?
- Maksud kamu si Najis yg main politic wang tapi tidak berani membubarkan DUN Perak untuk menghadapi undi rakyat Perak?
- Maksud kamu UMNO yg sembunyi di belakang FRU and gunakan gas kimia terhadap guru2 yg tidak bersenjata?
- Maksud kamu TPM yg mulia, yg rela gunakan pintu belakang parlimen dari menghadapi Bapa Altantuya yg menunggu di pintu depan?

Ya. kalau menurut pendapat saya, itu memang perlakuan pengecut yg bukan jantan.

Oh UMNO...

Anonymous said...

i) malaysian chinese recognize hard-working and sincere malays to be their de-facto 'taikor'; but malaysian chinese CANNOT accept umno malays.

ii) malay is a race. umno is a political party. they are NOT the same. pls don't equate malays with umno per se. i say fcuk umno, but help marginalised malays. fcuk umno. fcuk mca. fcuk mic. fcuk sarawak taib. all bloodsuckers!!

iii) i support pas. this is a genuine political party. if they wanna go the hudud way, so be it. i am all for it. but fcuk umno first. fcuk them hard!

iv) kick bn out and you will see how the malays can rise and soar to the sky... along with malaysian chinese and indians and kadazans and ibans dll....

v) for the umpteenth time; mencabar umno is NOT mencabar raja2 melayu. raja2 we ALL malaysians sayang; it's just fcukers umno we abhor.

vi) lastly, you umno fcukers don't give me those meaningless rhetoric about '...mempertahankan kedaulatan raja2 melayu sehingga titik darah terakhir...'. we malaysian chinese will do that too. but we will fight you umno fcukers till the last drop of our blood too. you umno fcukers, remembe terrenganu mb-fiasco? something about.."natang"...remember you fcukers? and that pathetic shahidan kassim in perlis?? how did u all treat OUR perlis raja? go fcuk yourselves.

i love my malay friends (not umno).
i let my malay friends be taikor (not umno).

carmanio.

Nostradamus said...

AFTER RAHMAN THEORY, IS IT MAHATHIR THEORY?
(SELEPAS TEORI RAHMAN, ADAKAH TEORI MAHATHIR?)

R.A.H.M.A.N Theory (Teori R.A.H.M.A.N)

R - Tunku Abdul Rahman
A - Tun Abdul Razak
H - Tun Hussein
M - Tun Dr. Mahathir
A - Datuk Seri Abdullah
N - Datuk Seri Najib

M.A.H.A.T.H.I.R Theory (Teori M.A.H.A.T.H.I.R)

M - Mahathir? Musa? Muhyiddin? Mohd Ali? Muhammad Muhd? Money?????????
A - Anwar? Ahmad Zahid, Abdul Rahim? Abdul Hadi Awang? Altantuya? ???????
H - Husam Musa? Hishammuddin? Hang Tuah? Hang Jebat? Hang Siapa? ?????????
A - ??????????
T - ??????????
H - ??????????
I - ??????????
R - ?????????

Why teori MAHATHIR? (Kenapa teori MAHATHIR?)

Why not (Kenapa tidak) teori-teori ABDUL, RAZAK, HUSSEIN, ABDULLAH, NAJIB, RAHMAT, RAHMAT, MAMAK, ALTANTUYA, APANAMA, ELIZABETH, ARNAUD, SIVA, NIZAR, PPSMI ??????

Answer coming soon! Subject to endorsement by DYMM SPBYD Agong.
(Jawapan akan menyusul! Tertakluk kepada DYMM SPBYD Agong perkenankan.)

Anonymous said...

Wahai dewakampung....Nizar menghina umno bukan melayu atau Raja.Fikir lah dulu sebelum kamu akan difakirkan.

Anonymous said...

those who congregated under the tree are all assholes.

those who support them are even more assholes.

Desperado said...

Pemimpin-pemimpin di atas sudah mengalami sindrom akal setinggi buku lali ajer tuh...

p/s: Salam Ziarah, harap dapat bertukar link dengan saudara dari
http://pilihan-anda.blogspot.com