Sunday 12 April 2009

Barisan Kabinet YAB Najib



Perlantikan Kabinet pada kali ini banyak menunjukkan kesungguhan dan ketegasan YAB Perdana Menteri bagi merealisasikan hasrat "Satu Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan". Ini dibuktikan beberapa orang digugurkan kerana terlibat dengan pelbagai imej tidak bersih serta akan menjadi bebanan kepada Kerajaan Persekutuan dan penulis percaya rakyat akan mula mempercayai kabinet ini kerana yang perlu digugurkan-digugurkan, yang perlu diketepikan-diketepikan dan yang perlu dikekalkan-dikekalkan.

Kesungguhan YAB Perdana Menteri dibuktikan lagi dengan penguatkuasaan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) dan diharapakan Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon dapat membantu YAB Perdana Menteri melaksanakan tugas ini kerana ia merupakan petunjuk penting kepada Kerajaan Persekutuan pimpinan YAB Perdana Menteri serta akan memberi keyakinan rakyat kepada kerajaan, Ingatlah Pilihanraya Umum Ke-13 menentukan nasib kerajaan Barisan Nasional (BN).

Adalah dihasratkan agar Barisan Kabinet yang dilantik memainkan peranan bagi mengembalikan kepercayaan rakyat kepada BN. Tindakan ini harus disokong oleh Ahli-ahli Parlimen BN, seharusnya tiada istilah terkilan sekiranya tiada wakil dalam Barisan Kabinet walaupun memenangi dengan cemerlang dalam Pilihanraya Umum Ke-12. Disinilah menunjukkan kesetiaan dan ketaataan Pengerusi Bahagian kepada pemimpin.

Kepada Barisan Kabinet yang baru dilantik harap dapat menjalankan tugas dengan baik kerana ia merupakan amanah Allah SWT.

No comments: