Wednesday 22 April 2009

Camry Di Lelong


Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Datuk Dr. Abdul Rahman Hashim berkata, semua kenderaan itu akan dilelong termasuk kereta rasmi AGS 10 digunakan secara tidak sah oleh bekas Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Nizar jamaludin (satu kenyataan dalam Utusan On-line)

Taniah kepada Kerajaan Perak kerana telah melakukan satu tindakan yang bagus serta mengelakkan pembaziran wang rakyat, Sesungguhnya usaha dan tindakan ini harus dipuji kerana Malaysia sendiri ada mengeluarkan kereta Nasional iaitu Perdana, Waja, Wira, Persona, Exora dan kesemua kereta tadi adalah sesuai dijadikan kereta rasmi Kerajaan Negeri jadi apa kejadahnya Nizar membeli Toyata Camry hingga menyebabkan pengaliran keluar wang rakyat kepada negara luar?

Sesungguhnya Nizar perlu memahami konteks pengurusan Ekonomi sesuatu Kerajaan dan jangan hanya sibuk berpolitik hingga pengurusan serta perbelanjaan wang negeri dibazirkan dengan perkara yang tidak berfaedah.

Taniah juga diucapkan kepada YAB Menteri Besar Perak kerana melakukan tindakan yang bijak. Sesungguhnya usaha YAB telah membuka mata rakyat Perak bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat hanya tahu melakukan pembaziran dan tiada semangat Nasionalisme cintakan negara

Dewakampung sanyang Malaysia

No comments: